Hoppsan..

Nu har det visst gått en tid sen jag uppdaterade igen.. Mycket har hänt, var har min 'lilla' gyllepojk tagit vägen?

Han är nu nyss fyllda 9 månader och springer snart ifrån oss. Ok, inte riktigt ännu, men inte långt därifrån ;) Ska stå och gå hela tiden, men kan inte själv så vi (jag) får hela tiden hjälpa honom, annars blir han 'lite' arg. Verkar vara ett vanligt fenomen bland öppna förskolans föräldrar och barn just nu :)

  

Häromsagen tog vi fram lära-gå-vagnen vi fått av Fia med familj och till min förvåning klarade han att gå med den direkt. Han vågar sig på att släppa taget och gå något steg själv, men sen blir det läskigt och han sätter sig. För en vecka sedan kunde han inte ställa sig upp mot något alls, ramlade så fort han försökte. Han har dessutom lärt sig att hålla borta huvudet från diverse bord, bänkar mm. på vägen ner, vilket resulterar i en hel del mindre skrik och bulor, kanske har det bidragit till att han vågar sig på lite mer..

      

   

Lite arg blir han rätt ofta nuförtiden, den där ständigt glada killen har visst blivit invaderad av mammas humör ;) Det slåss och fäktas så fort något inte är bra, tex om han får päronpuré fast han vill ha katrinplommon. Och nåde mig om jag inte fattar direkt vad han vill när han slår handen i bordet och skriker 'äää'. Då hans ordförråd sträcker sig ungefär till 'bff', 'äch' och 'dadadadada' så kan det ibland vara lite svårt att koppla direkt att nu vill han varken ha fruktpuré eller gröt, för nu är han törstig..

Avslutar med en bild från det underbara vårvädret vi fått, vi äter numer middag ute varje dag det är sol och spenderar mycket tid ute på tomten. Mycket mer än så hinner jag inte skriva, isf hinner han både lära sig gå och springa innan jag får inlägget publicerat =) Hoppas ni alla har det underbart ute i solen! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0