Smakisar!

Så var det äntligen dags att få börja med smakisar a.k.a smakportioner! Theo tycker att vi kan strunta i testperioden och köra hela portioner på en gång, men jag fick förklara för honom att vi måste vänta tills helgen för då är pappa hemma och kan byta blöjan. Det fick gå för den här gången sa han, men sen är det hela burken som gäller (dagens småbarn *suck*).. 

                             Hmm.. morot, vad tycker vi om det egentligen..

                     

                                        Asgott morsan, mer meeer..!

                    

                                                Vaddå slut..?

                    

Babysim

Vi har börjat på babysim och hittills hunnit gå tre gånger, Theo tycker verkligen om det! Känns som att jag säger så om det mesta - 'han älskar det', men han är verkligen förtjust i det mesta. Kanske är det min och Linus glädje och nyfikenhet som smittar av sig, vi tycker ju allt är skitskoj :) 

Av någon anledning hinner man inte uppdatera sin blogg så jätteofta när man har en liten hemma, men här kommer i alla fall ett par bilder och en liten filmsnutt från första babysimmet. 'Morfar' var här och hälsade på och hade köpt en videokamera för den stora händelsen, nyblivna mor- och farföräldrar är allt lite galna har jag märkt, men det blev vi glada för =)
 
   

                        



Födelsedagskalas :)

Jag och Theo styrde kosan mot Oxelösund och firade min syster som fyllde 12. Jag har blivit lite cupcakefrälst den senaste tiden (man har tydligen en förmåga att bli baktokig under en graviditet), men har aldrig provat att göra en tårta så jag och min syster slängde ihop en. Den blev inte så kantig och jämn som jag ville och vi glömde göra ett band mellan våningarna för att dölja den fula skarven så det blev inte så snyggt, men i övrigt tyckte jag att den blev helt ok. Den hade nog blivit snyggare med ett lager till på varje våning dessutom, för lite mer höjd, men det får bli nästa gång. 

Det ska föreställa att den har öppnats i toppen och att det väller ut blommor. Sugarpasten som tårtan är täckt med och som blommorna är gjorda av är egengjord med melonsmak och den var riktigt lätt att göra, mycket godare än marsipan dessutom. Blommorna satt jag och Caroline och pysslade med kvällen innan, tror vi har så det skulle räcka för 10 tårtor till! Undertårtan har chokladbottnar, ett lager nougatfluff och ett lager chokladmousse, spacklad med grädde. Övertårtan har ljusa bottnar, ett lager mango- och passionsfruktmousse och ett lager melonfrosting, spacklad med det sistnämnda.

Nu har jag blivit tårttokig också, har massa idéer jag vill prova, problemet är bara att hitta någon som vill äta ;)

       

             


RSS 2.0