Förgrömmade onge!

Hunlamlmlaml UNNE! Hunlamlmlaml UNNE! Kan man göra annat än att skratta när Theo hällt vällingpaketet upp och ner över sovrumsgolvet och står och ryter åt sig själv á la Emil i Lönneberga? =)

Underbara unge!


Rutinultraljud

Idag var det dags för rutinultraljud på Näl, veckorna bara flyger fram! Är nu i v. 19, går in i v. 20 på torsdag, snart halvvägs med andra ord. Har mått ganska illa hela graviditeten, vilket har blivit lite bättre nu. Det finns fortfarande saker jag har svårt för bara jag tänker på dom som pasta, köttfärs och ägg, men jag får i mig mat i alla fall nuförtiden. Sallad och frukt slinker ner lätt, speciellt melon! Vågen står fortfarande på -6kg trots helgens frossande hos mamma, min plan är att försöka stå still där hela graviditeten, något min bm tycker är helt ok. I så fall är jag i mål när bebben kommer ut.

Allt såg bra ut på ultraljudet, bebben rörde sig hela tiden och sparkade tillbaka vid ett par tillfällen. Den lilla fisksprattel-liknande känslan började redan i v. 14 precis som med Theo och i slutet av vecka 16 kände jag första riktiga sparken. Men inte förrän senaste veckan känner jag bebben varje dag lite svagt. Det känns lite skumt ibland när Theo ligger på magen och vilar samtidigt som bebben i magen sparkar, att ha båda mina barn så nära varandra =)

Bilderna blev sådär, men på den första syns huvud, en arm som typ kliar på huvudet, den andra armen ovanför magen och benen i grodställning. På datorn syns bara knät och ena foten lite svagt. Det andra fotot är en bild på ansiktet, ser ungefär som Theo när han gör sin roliga min när han försöker få oss att skratta för att slippa sova, haha!




RSS 2.0