Fars dag

Idag var det fars dag och det såg jag som ett utmärkt tillfälle att göra tårta :) Jag gjorde 2st skjort- och slipstårtor, en till pappa och Linus och en till min styvpappa.

Pappas fick ljusa bottnar, passionsfruktsmousse samt rabarbermousse och tårtan täcktes med egengjord sugarpaste med citrussmak, blev riktigt fräscht.
Lasse fick ljusa bottnar med passionsfruktsmousse även han och sen var det meningen att det andra lagret skulle bli vit chokladganasch, men jag lyckades värma grädden för mycket så den gick inte att vispa upp. Fick leta igenom skafferiet efter något annat och slängde ihop lite glasscreme istället, hoppas det blev bra, kanske inte den bästa kombinationen..

Linus fick ett halsband av Theo med en stav där Theos namn och födelsedatum var inristat och förmodligen ännu mer uppskattat - en rejäl sovmorgon! Det var han värd, han är verkligen den bästa pappan man kan ha :)


I'll be there

Bättre sent än aldrig, ett mobilklipp från ett 40-talsjubileum där vi sjöng låtar från 60-talet. Jag sjöng bl.a. denna dänga av Jackson 5 - I'll be there. Det var faktiskt den första låten jag uppträdde med första gången någonsin för en sisådär 13 år sen, så det var lite kul att göra den igen, förhoppningsvis lite bättre än då :)

Jag låter lite förkyld, men det var tidigt på förmiddagen och det var kallt. Kanske dags för mig att lära mig sjunga upp.. Jaja, här kommer den!


RSS 2.0