Hoppsan!

Så har nästan hela graviditeten gått och jag har uppdaterat bloggen fint märker jag.. eller inte. Är nu i v. 34, snart 35 och jag har haft det otroligt lätt. Har knappt märkt av att jag är gravid, inte gått upp ett gram (snarare ner ett par kilon), knappt haft ont, inga humörsvängningar som man hör talas om från andra och magen som alla skrattandes sa skulle ploppa upp tidigt och bli enorm kom liksom aldrig. Förrän nu.

Någon som vill gissa kön? Jag vet redan, hihi ;)
(klicka på bilderna för att göra dom större)

                       

Sen 1-2 veckor tillbaka känns det som att jag ständigt har en halv fotboll hängandes ut mellan benen, jag lider av restless legs = myrkryp i benen så fort jag sitter eller ligger still, har förvärkar från hell och sammandragningar som känns som att de håller i sig hela dagar. Vätskan har intagit min kropp och bränner under och på fötterna på kvällarna och jag har tappat all lust att överhuvudtaget röra på mig. Min otroligt knäppa craving från Theos graviditet är tillbaka dessutom - att lukta på bensin och andra konstiga saker. Den har dock förfinats och nu duger inte vad som helst. Det ska vara bensin som legat orörd i tanken ett tag och själva motorn luktar bäst, har provat att lukta lite extra ibland när jag tankar bilen men det är helt fel. Vår gräsklippare är perfekt, jag fullkomligt älskar att lukta på den. Och väskan jag köpte på Oxelö marknad. Speciellt om den får stå till sig i solen ett tag och luktar sådär instängt och underbart. Jag spenderar väldigt många timmar varje dag åt att tänka på saker som jag vill lukta på och jag känner mig lite smått sinnessjuk faktiskt, men det går som tur är över efter förlossningen! 

Theo är väldigt mån om 'bäbbä' i magen, i helgen fick den chips och den får ibland låna hans napp. Häromdagen ville han ge den macka och jag förklarade att när mamma äter åker maten ner till bebisen i magen. Han funderade ett tag och sköt sedan över sitt glas till mig 'bäbbä gook' (bebisen mjölk) <3

Han har dock blivit otroligt mammig och vill hela tiden bli buren. "Mamma bäba" (mamma bära) och "läckit" (läskigt = mamma måste bära) går på repeat, men jag låter honom självklart vara nära så ofta han vill. Pratade med en pedagog på dagis om detta och det är jättevanligt när ett syskon är på väg. Förutom att mamma förändras rent kroppsligt och det börjar pratas om ett konstigt syskon som inte går att se förändras tydligen lukten på en gravid kvinna, något ett litet barn uppfattar omedvetet.

Jag och Linus har inte hunnit med att fundera så mycket på att det snart kommer ett till barn, det märks kanske på aktiviteten i bloggen. Men nu börjar det närma sig och det är inte så jättelång tid kvar. Vi har inte förberett något alls, å andra sidan har vi ju allt sen innan. Värkarna i natt fick mig dock att fundera på att packa det viktigaste i bb-väskan, det skadar ju inte att ha något klart 'ifall att'. Det ska bli så spännande att lära känna en ny liten individ, se om den blir lik Theo eller helt olik både till sätt och till utseende. Snart är du här! <3


Kommentarer
Postat av: Emma (FL)

Jag försökte lusläsa om du förskrev dig någonstans om könet, men icke :D Fin mage du har <3

2012-05-30 @ 21:26:51
Postat av: kusin Jenny

Jag tror att det är en flicka! Och ja, lite sinnessjuk är du med dina doftcravings..men rolig! :) Lycka till iaf så hoppas jag att vi ses inom en snar framtid. Stor kram

2012-05-31 @ 09:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0