1+1 = 4 =)

Jaha, andra gången gillt då för denna gången. Fick ett missfall i v. 9 i slutet av juli men det tog sig direkt igen efter att vi fått ok av läkaren. Mensen var en vecka sen, men jag fick bara negativa test så jag tänkte att det inte blev något. Men så blev jag fruktansvärt grinig två dagar i rad.. och hungrig.. och trött.. jag förstod direkt =) Första testet blev så svagt att jag inte ens visade Linus, för han hade inte sett något streck. Endast tränade gravtest-ögon kunde se det *s* Redan dagen efter var det starkare dock och ett 'gravid' med ett digitalt test går inte att ta miste på. Jag har endast styrkan på testerna att gå på, plussade lika svagt med Theo på bim -5 så utgår jag från det är jag nu i v. 6 och går in i v. 7 i morgon. Därav detta hemliga blogginlägg som jag inte kommer göra synligt förrän tidigast efter vul'et om två veckor ;) Fick missfall även innan Theo så det var riktigt skönt att göra ett tidigt vul för att se att allt såg bra ut. Slår hjärtat då är risken för missfall lika liten som efter vecka 12!
         


När jag plussade helt oplanerat i juni fick jag panik, jag fattade inte hur jag skulle orka en till, Theo var ju inte ens 1 år! Och hur ska jag orka dra en tvillingvagn upp för backen från vårt hus?! Och alla vinkvällar jag hade inplanerade som jag verkligen sett fram emot..
Den här gången är jag helt förberedd och blev bara glad, det känns helt perfekt med syskon nu. Bf är runt Theos 2-årsdag, känns perfekt att föda på sommaren och alla kläder kommer passa perfekt för nästa bebbe även årstids-mässigt. 

Symptomen är inte så starka, kissar hela tiden och är fruktansvärt trött, precis som jag var med Theo, knappt något illamående. Foglossningen har tyvärr redan gjort sig tillkänna, nu hoppas jag på att den inte blir värre på ett bra tag. Citronté-cravingen är tillbaka, bara måste ha det varje dag, ska bli spännande att se om 'lukta-på-skurmedel-och diesel'-cravingen kommer tillbaka senare i graviditeten också =) I övrigt hinner jag inte riktigt vara gravid med en vild 16-månaders hemma, har en känsla av att det bara kommer säga schwich så ligger man på bb och hallicunerar om hula-hula-dansare igen!

                                                    



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0