v. 33-36



Jisses vad tiden går fort! Riktigt mycket att fixa med hemma i och med renoveringen, vilket inte går så bra ihop med det faktum att jag knappt kan röra mig. Men det går sakta framåt och på helgerna när Linus är ledig händer det grejjer.

Jag började känna lite panik över att vi knappt hade införskaffat någonting till bebben. Ångrade att jag tänkt att det var för tidigt att handla kläder mm. tidigt i graviditeten, det var ju då man orkade. I slutet av maj åkte jag och en av tjejerna från mammagruppen, Linnéa, till Ullared för att bebis-shoppa. Linus sa åt mig att föra över ordentligt med pengar innan och jag sa att jag ska ju bara köpa lite kläder och småtjafs, men han fick visst rätt i slutändan. Två galna höggravida tjejer på en stor babyavdelning kan bara sluta på ett sätt. Men jag tror att jag köpte bra saker som vi faktiskt behöver, försöker ju att låta bli att köpa för mycket som alla varnar för.

           

Det var riktigt mysigt att komma hem med allt och äntligen kunde spjälsängen göras iordning och ställas in i sovrummet.

         

Bebben växer och frodas och det märks att h*n inte har lika mycket plats där inne längre. Sparkarna byts ut mot knuffar och kroppsdelar som byter ställning. Den är fixerad nu, fast ruckbar, och rumpan far runt ordentligt ibland. Roligt och mysigt på dagarna och lite smått irriterande på kvällen/nätterna när man ska försöka sova =)




Jag har fortfarande ingen craving i matväg, men något som är väldigt gott nu när värmen kommit är smoothies gjorda på frusna bär och yoghurt, ett bra och nyttigare substitut till glass! Matlusten är inte på topp nu i värmen, men det blir en hel del smoothies. Det finns färdiga smoothies-portioner på Ica och Coop eller kartonger med mixade frusna bär (jag tycker det blir godast med mango och ananas). Jag häller även i lite frusna hallon, delar i en banan + ca 1dl yoghurt och mixar. Underbart gott!
                            

Mina luktcravings däremot är kvar. Diesel och bensin är väl inte det bästa att sniffa i sig så jag håller mig till Ajax. Kan helt ärligt gå och tänka på Ajax en hel dag och jag går ofta och häller upp en hink med varmt vatten med lite Ajax i och bara sitter och njuter av lukten. Blöta nytvättade handdukar är också något jag är galen i, de är ok att lukta på även i torrt tillstånd, vilket i och för sig är fördelaktigt eftersom de blir tvättade mycket oftare nuförtiden och sällan blir liggandes kvar i torktumlaren. Och så kommer jag ihåg när jag var liten och badade med såna tvättsvampar, hur gott det luktade när man tryckte dom mot ansiktet i badet. Jag köpte faktiskt en svamp och provade med, men det var inte riktigt rätt och jag tror att det vore lite knäppt att köpa fler, så jag ska försöka låta bli ;)
                                                                   

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är så söt mage :) Och gud vad fint sovrummet blev! Köpte ni den stora garderoben också?

2010-06-18 @ 18:06:18
Postat av: Emma F

Hittade hit via facebook. Ville bara nämna att jag hade en kompis som övervägde att äta tvättmedel bara för att det luktade så gott under hennes graviditet. :-)

2010-06-23 @ 09:11:05
Postat av: Madde

Emma 1: Tack :) Japp, vi valde den största och vi blev riktigt nöjda. Är nästan ett måste med en stor garderob om man ska ha så öppet som vi har det.



Emma F: Helt sjukt hur något kan lukta så gott att man inte kan sluta tänka på det! Känner mig helskum som går och luktar på skurmoppen lite då och då, men jag kan inte låta bli. Har försökt få en vetenskaplig förklaring till det, men ingen verkar veta vad det beror på :)

2010-06-23 @ 22:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0