Det var en gång..

"Kära dag-bok. Denna dag
 var anulunda en jag tängt.
 Den var bätre. Fast när
 vi kom hem var mamma
 dum. hon skrek när jag
 inte hörde vad hon sa. Jag tror
 att mamma var tröt.
 Sen gick jag och la mig.
 Men först sa jag till
 nutte och mimmi vad dom skulle
 få i jul-klapp dom vart
 glada när jag kom hem.

         Madelene Dahlström"

Det var den 26/12 - 89 och jag var 8 år. Vädret var dimmigt. Jag hade fått min första dagbok i julklapp och det här var mitt allra första dagboksinlägg någonsin. 8 år gammal och knappt skrivkunnig. Notera dock hur jag redan då var noga med att inte särskriva, utan istället använde bindestreck på väl valda ställen ;)
På pärmens insida har jag ritat en döskalle och skrivit 'OBS! Läs varninstexten på nästa sida.". På den andra sidan står det "Varning! Om du läser denna bok, råkar du illa ut. För den är privat" och jag har även där ritat inte bara en, utan två döskallar. 

Nu har det gått 20 år och jag skriver idag i min blogg för första gången. Har blivit lite bättre på att stava och nutte och mimmi har flygit till himlen för länge sedan. Jag tänker dessutom inte hota någon till att inte läsa min blogg, utan snarare bjuda in den som känner sig intresserad av att kika på vad vi här på Högås Hälle sysslar med och tänker på. Hjärtligt välkommen till vår saga med garanterat lyckligt slut! 


                                                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0