v. 31

Du vet när man blir sådär ruskigt sugen på något och inte kan sluta tänka på det. Du bara väntar på att få sluta jobbet eller bli klart med något så du kan åka och köpa det du är sugen på, för du kommer nog avlida om du inte får det så snart som möjligt. Så känner jag för skurmedel!

Det började förra veckan när städerskorna moppade golvet på jobbet och det luktade så otroligt gott. När jag kom hem kunde jag inte sluta tänka på lukten av skurmedel och det har suttit i sen dess! Har kommit fram till att vårt Ajax vi har hemma kommer skapligt nära och det luktar speciellt gott i varmt vatten, känner mig helt galen som går och luktar på trasan i hinken så fort jag kommer åt :) En annan lukt-craving är diesel och Linus blev nästan sur när jag berättade det - 'kan ju vara farligt', så nu har jag fått lova att bara ta en liten sniff på tanklocket varje gång jag tankar trucken på jobbet ;) Är iaf glad över att jag inte fått någon craving i matväg, det ständiga suget efter kolhydrater är jobbigt nog. Har lyckats hålla mig på +3kg hittills och det skulle inte göra något om det inte blev mycket mer än så, även om jag fått talat för mig att det kan jag ju drömma om, hehe =)




Igår kväll och i morse kände jag bebisen hicka för första gången. Har känt samma förut men varit osäker, nu kändes det tydligt. Kan också känna hur den håller på med händerna på insidan av magen och det är en cool känsla att veta att den ligger så nära, bara några centimeter från mina händer! Den har fortfarande ovanan att hålla full rulle så fort pappsen gör något annat för att istället bli lugn när han ska få känna. Kan ju hoppas att det blir tvärtom när den kommer ut, att den bara är vild med pappa och lugn när jag är i närheten. Det är tur att vi har några veckor kvar så vi hinner bli klara med allt här hemma, men vi längtar mer och mer efter vårt lilla mirakel! 

                      


Kommentarer
Postat av: Emma

Gud vilken fin blogg och vilken skillnad det blev på toaletten! Finfin mage, sådär rund och söt :)

2010-05-02 @ 19:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0