v. 28-30

Ett ord som får symbolisera den sista tiden är 'aj', foglossningen är värre än någonsin och det är svårt att röra sig normalt och att sova på nätterna. Foglossningen i ryggen har gått över helt dock, men ersatts av en annan smärta, som om något ligger emot revbenen där bak. I skrivande stund sitter jag hemma från jobbet, fick helt enkelt ringa och säga att jag inte kan jobba för jag har så ont i musen att jag inte kan gå, en fullt godtagbar ursäkt =)

I övrigt mår jag bra, tycker inte att jag märker av några direkta gravidhormoner, inte på det sättet man hört om andra iaf. Jag inbillar mig att Linus håller med, hehe :) Kan känna mig lite smådeppig ibland, men det är allt, jag vet ju att det går över så det är inget att bry sig om. Ibland kan jag tom glömma bort att jag är gravid tills jag går emot något med magen, tex häromdagen när jag trängde mig förbi i kön i affären och ett litet barn skrek 'aj!'. Jag hade slagit till honom i huvudet med magen, haha! 




Vi har börjat gå på föräldrakursen via mvc och träffat andra blivande föräldrar samt fått en hel del info om förlossningen. Kanske lite för mycket info ibland. Efter första mötet kände både Linus och jag oss väldigt peppade, det verkade inte vara så farligt ändå. Det gör ont, men det vet vi ju och Linus fick se att han som blivande pappa är viktig. Bilden man har från tv med massa groteskt skrik och stress verkar inte vara alltför vanlig utan det verkar vara en massa väntan och förberedelser. Jag kände att det kommer göra ont men att det nog ändå inte är så farligt, att jag kommer fixa det. På andra mötet blev det lite väl mycket info om hur man kan spricka eller behöva bli uppklippt osv, det kändes som att man inte kan göra något åt det så varför ska man hålla på att resonera om eller oroa sig för det innan. Tummen ner för det! Överlag känns det som att vi har bra koll på vad som kommer hända och hur vi ska bete oss den dagen det är dags. Inte ens 70 dagar kvar nu! =)


                 


Något vi tyckt varit svårt är att välja vagn, det finns ju hur många märken och modeller som helst. Vi hade bestämt oss för en bättre begagnad för ett par tusen, kändes så onödigt med en ny. Men så åkte vi till barnmässan i Göteborg och föll direkt för en Crecsent Classic :) Man fick provköra olika vagnar på en bana med olika underlag och det var egentligen den enda som klarar våra vägar här hemma bra. De hade sänkt priset med 2500:- så den kostade 5000:-, inte så farligt för en helt ny vagn. Vi är riktigt nöjda!



Vi köpte även en tröja, ett måste för en blivande IFK Göteborg-fan :) 



    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0